2020
Süss otthon!
A koronavírus-járvány átírja az előzetesen jóváhagyott „forgatókönyvet”.
Márciusig viszont még így is sok minden történik: a cég az „Add magad, mi vevők vagyunk rád” kampányával megnyeri a Magyar Franchise Szövetség Marketing díját, grandiózus standdal van jelen a februári Sirhán, valamint megtartja a II. Vezetői Konferenciáját is.
A járvány első szakaszában rendkívüli sikert arat az otthon süthető termékek forgalmazása és a hozzá kapcsolódó „Süss Otthon!” kampány.
Az év során üzembe állt a virslipakoló robot a kecskeméti üzemben, együttműködési megállapodást írnak alá a Danubius Hotels Grouppal és a kínálatban megjelenik a teljes kiőrlésű négysajtos pizzaszelet és a Vegán Hot-dog.
A terjeszkedési politika új országok bevonódását eredményezi, úgymint Hollandia és Moldova.
A cég olyan pályán halad, amelyen a stratégiai szemlélet, a professzionalizmus és a termékek iránti elkötelezettség nélkülözhetetlen a boldoguláshoz.
2019
Elkezdődik a 4. generációs megújulás
Az év elején a Fornetti kiemelt franchise átvevő partnere, a CO-OP Star Zrt. megnyeri a Magyar Franchise Szövetség „Az év multi-brand franchise átvevője” kategóriáját, röviddel később pedig a Turizmus évadnyitó gálán mutatkozunk be ismét.
Az év elejétől kezdve folytatódik az üzletek megújítása, megújult dizájnnal és korszerű megoldásokkal, februárban pedig már Máltára is eljutnak a Fornetti termékei.
A gördülékeny partneri kiszolgálás jegyében munkába áll a Call Center, megtartják az I. Vezetői Konferenciát, és számos technológiai fejlesztés is történik. Ennek keretein belül automatizálják a temesvári 3-as vonalat, az üzemben kelesztőtornyot adnak át, Kecskeméten pedig megújul a silórendszer, beépítésre kerül egy-egy automata mosó és takarítórendszer, megújul az irodaház, valamint új tehergépkocsi flotta kezdi meg a működését.
Új termékek kerülnek a piacra (kukoricás kifli, party kifli, paradicsomos buci, goudás rombusz, almás-sós karamellás, sajtos-baconös csiga, barackos bukta), a Fornetti nyolcadjára is elnyeri a Superbrands-díjat, zajlik a 4. generációs arculat fejlesztése.
Az év azonban azért marad leginkább emlékezetes, mert a cég rekordévet zárt: fennállása óta sohasem volt annyira eredményes, mint 2019-ben.
2018
Bevált ízek új csomagolásban
Expanzióval indul az év: 2018. januárban a Fornetti-hálózat immár Cipruson is megkezdi terjeszkedését.
Februárban a Turisztikai évadnyitó gálán, márciusban újra az Internorga kiállításon jár a Fornetti. Ez utóbbi Európa egyik legrangosabb gasztronómiai bemutatója. Olyan szakmai esemény, ahol élelmiszeripari, sütő- és cukrászipari, szálloda- és vendéglátóipari, gasztronómiai, valamint csomagolóipari kiállítók mutathatják be innovációikat, termékeiket és szolgáltatásaikat.
A Fornetti kiskunfélegyházi gyárában a cég közelmúltjának legnagyobb fejlesztését avatják fel szeptemberben. Nagyobb kapacitású lisztbehívó rendszert, automatizált csomagolósort építettek, és a kocsis rendszerű kelesztő, sokkoló gyártási folyamatot itt is felváltja a kelesztő- és fagyasztótornyos rendszer. A beruházás július közepén indul, és szeptemberben már az új technológiákkal készülnek a pékáruk.
2018. novemberében új csomagolást kapnak a Fornetti pékárui: a cég követi a trendeket, keresi az egyedit, és megtalálja a fornettis színvilágot, életérzést.
2017
Méltón kezelt 20. születésnap
Az év újra béremeléssel indul, majd márciusban a Fornetti Európa egyik legjelentősebb élelmiszeripari kiállításán, az Internorgán mutatja be termékeit a német piac számára.
Alapos előkészítés után a Fornetti tehetséggondozó programot indít, amelynek az a célja, hogy bővítse a munkatársak tudásbázisát.
A minőség és a sokszínűség jegyében júliusban új FFB-üzlet nyílik a budapesti Oktogonon.
A Fornetti ebben az évben ünnepli huszadik születésnapját, amit egy hatalmas, az üzleti partnereknek szervezett rendezvénnyel tesz emlékezetessé az év szeptemberében. Kicsit később a cég születésnapját a munkatársak is megünnepelik: több mint 1200 résztvevő köszönti a cég 20. szülinapját a Fornetti Családi Napon.
2017 novemberében Temesváron megnyílik az első külföldi FFB-üzlet.
2016
Jön az FFB, jönnek a gratulációk
A cég 2016 januárjában rangos elismerésben részesül: a Magyar Franchise Szövetség ismét a Fornetti számára ítéli „Az év franchise-hálózata” díjat. Elismerés egyébként ősszel is érkezik: SuperStore díjat kap két értékesítési pont.
Áprilisban a Fornetti megnyitja első Fornetti Food and Beverage (FFB) látványpékség szaküzletét, amely a fogyasztói igények változására reagálva gördülékeny önkiszolgálórendszerrel, „streetfood” kínálattal, steviával ízesített sajátmárkás üdítőivel, szénhidrát- és energiacsökkentett pékáruival várja az egészségtudatos vásárlókat.
A vállalatban általános tízszázalékos bérfejlesztést hajtanak végre, továbbá lezárul az Aryzta AG által indított 600 milliós fejlesztés első programja, mely a gyártósorok modernizálását és a logisztikai rendszer korszerűsítését jelenti.
2016 júniusában Sebastian Goodingot régiós ügyvezető igazgatóvá, Bánhidi Attilát közép-kelet-európai kereskedelmi igazgatóvá, Balthas Kleint régiós projektigazgatónak nevezik ki.
„A holnap szakembere” címmel elindul a Fornetti gyakornoki programja, mely az élelmiszeripari technikusok és élelmiszeripari gépésztechnikusok számára kínál lehetőséget a szervezet különböző osztályainak megismerésére.
2015
Új történet kezdődik
A Fornetti épp a felnőttkorba lép, amikor 2015. augusztus 4-én megvásárolja a svájci-ír gyökerű Aryzta AG, és ezzel új, minden eddiginél látványosabb történet kezdődik.
A világ harmadik legnagyobb fagyasztott pékáru-gyártója és -forgalmazója azzal a céllal vitte végig az üzletet, hogy a márka erejét tovább erősítse az európai színtéren. „A jelenlegi struktúrában a Fornetti elérte növekedése határait. Ahhoz, hogy ez az egészen fantasztikus magyar vállalat a következő szintre léphessen, és a nemzetközi mezőnyben is jelentős szerepet tölthessen be, elengedhetetlen a jelentős tapasztalatokkal és stabil financiális háttérrel rendelkező szakmai partner támogatása” – fogalmazott az ügylet kapcsán a vevőt képviselő Sebastian Gooding, majd hozzátette: „A Fornetti egy igazi magyar sikertörténet. A célunk, hogy az eredményes magyar menedzsmenttel együttműködve a sikertörténetet európai mértékűvé növeljük”.
A tulajdonosváltást követő hónapokban a vállalat jelentősen növekszik, és egyre jobban megerősíti pozícióit a külföldi piacokon is.
Az év fontos eseménye, hogy átadják Kiskunfélegyházán az új bútorüzemet, amely már hetente 4-5 üzlet bútorzatát képes legyártani.
2014
Hallgatnak a vásárlókra
A 2013-ban megkezdett és 2014 tavaszán összegzett márkaimázs-kutatás azt mutatja, hogy a Fornetti vásárlói elvárják, hogy a pékség a megjelenésével is megpróbálja kiérdemelni a hűségüket. Az ideális pékség a fogyasztó szemmel a következő jellemzőkkel bír: esztétikus termékkihelyezés; frissesség; változatos ízek; megvilágítás; tisztaság; igényes design elemek; szezonális ajánlatok, akciók; állandó minőség; gyors kiszolgálás.
Piacvezető pékáru forgalmazóként és franchise-átadóként a Fornetti elkötelezi magát az igényeknek való megfelelés mellett. Ezért a menedzsment arra a döntésre jut, hogy a jelentős anyagi tehervállalás ellenére is végrehajtja a designváltást, mert ez olyan befektetés, amely a kiélezett piaci versenyszituációban, a vevői lojalitás és piacépítés szempontjából a biztos és hosszú távú siker kulcsa.
2013
Négy új termékcsalád születik
Az év a fejlődés éve: a folyamatos és intenzív üzletmegújítási munka mellett nagy sikerű termékbevezetésekre (Olívás Stangli, Hot-dog), illetve intenzív akciós aktivitásokra kerül sor.
Az év kiemelt eseménye, hogy egymilliárd forintot meghaladó magánerős beruházás valósul meg a kiskunfélegyházi gyárban, amelyet június 7-én dr. Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter avat fel. A miniszter kiemeli, hogy a cég a beruházással úgy bővíti a termelés mennyiségét, hogy közben szélesíti a választékot, s ezzel egyidejűleg emeli a termékek minőségét.
A beruházás megteremti a technológiai hátterét annak, hogy lezárulhat a kétéves kutató-fejlesztő munka, amelynek eredményeként négy új termékcsaláddal bővül a kínálat: 1) az adalékanyag és tartósítószer-mentes különleges íz-kovásszal készülő kenyérrel; 2) a zöldséges kenyér-jellegű termékkel, amelynél 30-40 százalékban friss zöldség váltja ki a lisztet, 3) az egészségtudatos vásárlói igényeknek megfelelő magvas termékekkel, illetve 4) a jelleg, és technológia adta lehetőségeknek megfelelően egyes hagyományos Fornetti-termékekben is megjelenik az egyedi tokaji élőflóra.
2012
Tokajból érkező íz-kovász
A bizonytalanság ellenére a Fornetti Franchise összességében jól teljesít a hazai piacon: az új termékek több mint 100 tonnával növelik a havi eladási számokat; az értékesített össz-árumennyiség 2012-ben 18 642 tonna.
A piacgondozás, az új üzletek nyitása, az üzletfelújítások, az új termékek bevezetése mellett egy nagyívű termék- és technológia-fejlesztő folyamat is elkezdődik.
A pályázattal is támogatott kutató-fejlesztő munka eredményeként a Fornetti kifejleszt egy, a Tokaji borvidék mustjából kinyert íz-kovászt, amely állományt javít, harapási élményt fokoz, frissességet őriz és morzsalékonyságot csökkent.
A technológia a szinte 100%-os pékélesztős produktumokkal szemben hagyományos kovászos termékeket eredményez, lehetővé téve a magyar pékipar kiváló hagyományainak alkalmazását, illetve figyelembe véve a hazai fogyasztási szokásokban a kenyér és kenyér-jellegű termékek fontosságát.
2011
Sütőlabor épül
A gazdasági válság az iparágban tapasztalható átlagnál kevésbé érezteti hatását a Fornetti franchise-hálózatában. A havi akciókkal és a megkezdett üzlet felújítási, modernizációs folyamat következetes végrehajtásával sikerül minimálisra csökkenteni a forgalom visszaesését. A nemzetközi franchise-ban, különösen a balkáni országokban viszont érzékelhető a piac gyengülése.
A stagnálás időszakát a Fornetti arra használja fel, hogy kialakítja speciális sütőlaborját, ahol helyet kapnak a hálózatban működő üzlettípusok és technikai-technológiai berendezések.
A modell-üzletekben intenzív képzéseket indítanak a munkatársaknak.
2010
A válságban is toppon
Az „Új idő” program beindításával megkezdik a franchise partnerek üzleteinek átalakítását, az üzletek technikai-technológiai eszközeinek cseréjét.
A saját bútorüzemet új, számítógép-vezérelt gyártó eszközökkel szerelik fel. Új tervező részleg jön létre, ahol komplett boltüzemek tervezése történik, amelyeket a létszámában is megnövelt műszaki-kivitelező bázis generálkivitelezőként valósít meg a franchise-partnerek megrendelése alapján.
A piacot új termékekkel és folyamatos akciókkal tartják mozgásban, ellensúlyozva a válság okozta nehézségeket.
2009
INdul az „Új idő” program
A Fornetti elnyeri a Magyar Franchise Szövetség „Az év franchise-hálózata” díját.
Az elismerést amiatt ítélték oda, hogy a nehéz gazdasági helyzet ellenére a Fornetti sikeresen befejezte a külföldi gyártóüzemeinek fejlesztését, automatizálását.
Ebben az évben indítják el az „Új idő” programot, amely elsősorban a Fornetti boltjainak egységes modernizálását és az új dizájnelemek rendszerbe foglalását jelenti. Továbbá az üzletek áttérnek a sütési terv alapján kidolgozott munkára.
A gazdasági válság után kezdődő „Új idő” program keretein belül új üzletek kapcsolódnak a Fornetti franchise-rendszeréhez; az új árucsoportok bevezetésével a meglévő üzletek harmada pár éven belül 15–20 százalékos bővülést ér el.
A Fornetti a saját üzemében készíti az eladóhelyek bútorzatát, amelyek modulonként összeállítva, minden üzlettípusban és különböző üzletnagyságban megjelenhetnek. A Fornetti saját tervező csoporttal segíti a partnereket az üzletük kialakításában, a marketing csoport pedig az üzleti koncepció elkészítésében nyújt támogatást.
A Fornetti a Nemzetközi Franchise Központban oktatási központot hoz létre, ahol folyamatosan képzi a saját, illetve a franchise partnerek munkatársait. Hasonló oktatási központok jönnek létre valamennyi Master Franchise vállalatnál.
2008
új termékek, új módszerek
Tavasszal megkezdik egy új, különleges termék, a Tökmagos Fornetti forgalmazását – a vásárlói visszajelzések és az eladási adatok alapján az új termék nagyon kedvelt lesz a fogyasztók körében.
2008. június 1-jétől száz üzletben tesztelik a Csokis Fornettit. A négy hónapig tartó teszt eredménye alapján 2008. november 3-tól megkezdik a termék országos forgalmazását.
Ezen túlmenően a cég több, eladás-élénkítő programot is meghirdet a boltosok között – ezek egytől egyig sikeresek.
2007
Leszámolunk a traNsz-zsírsavakkal
Az év szeptemberében „A 7 SLÁGER AJÁNLATA” névvel új akció kezdődik a franchise-hálózatban, amelynek keretében a partnerek kéthetes ciklusokban, egy héten át ugyanazt a terméket kínálják 20 százalék engedménnyel.
A Fornetti elsők között lépett a sütőipar területén, és a felhasznált alapanyagok között már csak a transz-zsírsavakban szegény, „jó” margarint használja; ez új gyártástechnológiai megoldásokat igényel a megszokott élvezeti értékek és termékállagok teljesen azonos megtartása mellett.
A nyáron folytatódik a rendezvényeken való sikeres részvétel, így a Fornetti újra jelen van a legjelentősebb hazai fesztiválokon; a lakosságot megmozgató rendezvények remek visszajelzést adnak a cégnek, hogy termékeik ismertek és népszerűek.
2006
Mozgalmas időszakban
Augusztusban egy 3,5 millió eurós fejlesztésnek köszönhetően három teljesen automata gyártóvonalat üzemelnek be a kecskeméti üzemben, amelyek egyenként 1 tonna/óra gyártókapacitással rendelkeznek.
Emellett 1,2 millió euró értékben elindul az informatikai rendszer teljes cseréje. Ennek keretében a vállalatirányítási rendszer mellett megújul az ügyfélszolgálati, illetve az árurendelési-számlázási rendszer.
Piacra kerül a Fornetti megújult darabáru termékcsaládja, az XXL Fornetti, a kunszállási Fornetti Altro mintaboltban pedig elindul a Fornetti Pizza projekt, a helyben fogyasztás mellett házhozszállítást is kínálva a vevőknek.
Megalakul a Fornetti bútorüzeme és asztalosműhelye.
Az évben a Fornetti országszerte több eseményen jelenik meg, ilyen a bajai halászléfőző fesztivál, a Balaton-átúszás, vagy éppen a debreceni virágkarnevál.
A 2005. évben megkezdett jótékonysági kezdeményezést folytatva az év végén a Fornetti a Szívbeteg Gyermekekért Alapítvány összesen mintegy 15 millió forintot adományoz 14 gyermek-egészségügyi ellátást folytató intézménynek.
2005
Rangos elismerések
Május 19-én átadják a Fornetti Pannon Kft. 3000 négyzetméteres csarnokával kibővített igali gyártóüzemet. A cég fontos szerepet tölt be Igal és környéke életében, hiszen húsz településről csaknem 200 dolgozónak ad munkát. Az eseménnyel egy időben a Fornetti Pannon Kft. átveszi a BVQI tanúsítványát az IFS élelmiszerbiztonsági rendszer meglétéről.
A Franchise Europe – az Európai Unió központi franchise szaklapja – a 2005. évi top 500-as listáján a Fornettit a 2. helyre sorolta a kategóriájában. Ezen kívül az egész világon ismert márkák között az európai listán a Fornetti a 3. helyre kerül, ami kiemelkedő teljesítménynek értékelhetünk.
Szeptember 1-jén Kunszálláson megnyílik a Fornetti Altro első referenciaüzlete – az üzletberendezés a Fornetti tervezésben és kivitelezésben készül.
A Fornetti a Szívbeteg Gyermekekért Alapítvány gyűjtéséből, a Fornetti Kft. adományából és az adományban részesülő intézmények saját erejéből összegyűlt 14 millió forintból vásárolt eszközöket decemberben öt kórház veszi át.
2004
Újabb innoválások
Az év őszén boltokba kerülnek a forradalmi újdonságnak számító előkelesztett termékek (EK), amelyek 15 percre csökkentik a bolti elkészítési időt, és nem igényelnek sem megeresztést, sem kelesztést; egyszerűbbé teszik a bolti munkát, és biztosítják az állandó minőséget.
A cég november 23-án, a Gundel Étteremben átveszi a BVQI tanúsítványát az IFS élelmiszerbiztonsági rendszer és az ISO 9001-2000 minőségirányítási rendszer meglétéről.
A vállalat tovább terjeszkedik, és kezdetét veszi az ukrán franchise-hálózat kiépítése.
2003
A modernizáció évében
Másfél milliárd forintból a Fornetti modernizálja a kiskunfélegyházi gyáregységét, és beüzemeli az ország legnagyobb kapacitású alagút kemencéjét, amely egy automata gépsorral összeépítve óránként 1 tonna készre sütött termék előállítására alkalmas.
Új elősütött és készre sütött termékek jelennek meg a piacon: a Croissant, a Muffin és a Pontino.
Megnyílnak a franchise-rendszer első Európán kívüli üzletei Kuvaitban.
A modernizáció a partnerek rendelési folyamataiban is megmutatkozik; 2003-tól már automatikus rendszeren keresztül zajlik az értékesítés, aminek köszönhetően a folyamat még gördülékenyebb és hatékonyabb.
2002
Megjelennek a darabáruk
A 2002-es év az egységes megjelenés kialakításával kezdődik.
Márciustól forgalomba kerül a Fornetti Expressz termékcsalád, amelyek tagjai élesztő nélküli, kelesztést nem igénylő termékeket jelentenek – a technológiának köszönhetően 35 percre csökken a helyszíni, bolti elkészítési idő.
Májustól bevezetik a Fornetti termék-szortimentet bővítő, de a megszokottól eltérően, darabra értékesíthető péksüteményeket, ősztől pedig megjelennek az üzletek fagyasztó pultjaiból megvásárolható, otthon süthető Fingers Food névvel jelölt termékek.
Az év közepétől a digitális turbókemence – a Széchenyi tervben elnyert támogatásnak köszönhetően – egyre több partner számára válik elérhetővé.
A franchise rendszerhez újabb ország, Szerbia csatlakozik.
2001
Technológiai vívmányokkal
Az év technológiai szempontból kifejezetten izgalmas, hiszen a cég ekkor vezeti be saját fejlesztésű, „Forno di Fornetti” névre keresztelt digitális vezérlésű látványkemencéjét, ami kiegyensúlyozottabb működést eredményez, a termékek minősége kiszámíthatóbb lesz, ráadásul a gépkezelés is egyszerűbbé válik.
Számos előnye közül a legjelentősebb, hogy kevesebb figyelmet igényel, működése programozott, valamint a sütni kívánt termék bekészítése után, csupán egy gomb megnyomásával a program lefut, majd jelez, ha a sütés befejeződött.
Megnyitja kapuit a kecskeméti gyártóüzem és franchise-központ: augusztus 17-én ünnepélyes keretek között átadják a Gazdasági Minisztérium támogatásával épült komplexumot, amely több, mint 4000 m2-en, akkor még tíz Fornetti Master Franchise vállalkozás munkáját koordinálja.
2000
Tervszerű, gyors terjeszkedés
A Fornetti robbanásszerűen fejlődik, és országos franchiseként hamar piacvezetővé válik. Termékei minden jelentős városban, élelmiszerüzletben elérhetőek, a partnerszám folyamatosan növekszik, és a terjeszkedés nemzetközi szinten is folytatódik: megjelennek az első üzletek Csehországban és Romániában is.
Ekkorra a franchise átvevő partnerszám már eléri az 1200-at, ami több, mint 1500 sütési pontot, franchise szerződést jelent.
A Fornetti hálózata Közép-Kelet Európában már több, mint 2700 sütési ponttal rendelkezik. Ebben az évben indítják el a Fornetti Info-t, a vállalat saját információs újságát is, amelynek célja a partnerek széleskörű tájékoztatása.
Kiskunfélegyházán ebben az évben kezdi meg működését a Fornetti első nagy gyártóüzeme.
1999
Már külföldön is
Piacra kerül a vásárlók kedvence, a Girella, amelynek különlegessége abból fakadt, hogy a készítéséhez egyedi, sodrott technológiát alkalmaznak.
Ezzel párhuzamosan a Fornetti nemzetközi vizekre evez, és a vásárlók 1999-től már Szlovákiában, Lengyelországban és Horvátországban is hozzájuthatnak a termékeihez.
Az évben indul el a „Hónap terméke” promóciós sorozat: a Fornetti minden hónapban egy-egy új terméket kínál a vásárlóinak.
1998
Bővülő kínálattal
Az év első napján a Franchise Master Licence megvásárlásával létrejön az igali székhelyű Fornetti Pannon Kft., amely a Dunántúlon működtet franchise hálózatot.
Ezzel párhuzamosan Kiskunfélegyházán megépül a Fornetti első nagy gyártócsarnoka.
Fontos lépésként kell értékelni, hogy ettől az évtől kezdve csokis, vaníliás és barackos termékek egészítik ki az addig elérhető termékszortimentet.
1997
Ikonikus márka születik
Palásti József, a Fornetti alapító pékmestere 1997 tavaszán vág bele a fagyasztott pékipari termékek gyártásába; március 1-jén családi vállalkozásként létrejön a Fornetti Fagyasztott Pékáru-gyártó és Forgalmazó Kft.
A termékkínálat még korántsem számít sokszínűnek: az első időszak ajánlata kimerül a sajtos és tepertős pogácsákban, az üzleti modell viszont unikálisnak számít.
A péksütemények kilós értékesítése, illetve a franchise-rendszer szerinti működés hamar sikert hoz.