Hírek
Aranyos történeteink2022. 05. 12., Csütörtök, 13:33
A „StarStore – Év kereskedője” versenyen olyan üzletek indultak, amelyek esetében a dizájn megfelel az értékesítési koncepciónak, a külső és belső bolti megjelenés, az árubemutatás, a személyzet, a kiszolgálás harmonizál a célcsoportok igényeivel, és mindez a kommunikációban is tetten érhető. Az üzletek profiljában nem volt megkötés. A Fornetti a neves szakmai zsűri döntése alapján három kategóriában végzett az első helyen.
AZ ÉV KISMÉRETŰ ÜZLETE 2021
I. helyezett: Fornetti
– Egri buszpályaudvari kisbolt
„Fontosnak tartjuk a folyamatos fejlődést”
Szerencsi Péter családi vállalkozó üzemelteti Egerben, a buszpályaudvar szomszédságában kisboltját.
– Minifánk árusításával kezdtük. De megfordult már itt fagyi, gesztenye is. Mindig családi vállalkozásként működtünk. A Fornetti az édesanyám agyából pattant ki még 1999-ben, és a gondolat végül 2006-ban vált valósággá. Kis méretű üzlet révén nagyon oda kellett figyelni, hogy mit árulunk, minek van helye, mi fér el, mire van igény. De előny, hogy minden jól átlátható, kéz alatt van
– mesélte lapunknak mosolyogva az üzletvezető, aki kiemelte: nagyon örülnek a díjnak, igazi meglepetésként érte a családot, nem számítottak a kitüntető címre.
– Mindig van egy újabb lépcsőfok, amire fel szeretnénk lépni; fontosnak tartjuk a folyamatos fejlődést, megújulást. Most például, szintén a Fornettivel együtt, egy szendvicsezőt tervezünk – tette hozzá Szerencsi Péter, aki arról is beszélt, hogy a törzsvevők összetétele nagyon vegyes, de minden napszakban sok az iskolás, a munkába járó vendég. A legjobban itt is a slágertermékek fogynak: a sajtos pogácsa, a barackos és a túrós. A Fornetti titka Szerencsi Péter szerint végtelenül egyszerű: „nagyon finom, és mindenki megtalálja a saját kedvencét”.
– A fő időszakunk a reggel, amikor mindenki elindul a napi kötelező feladatait elvégezni. Ez a legpörgősebb napszak – mondta az üzletvezető. Megtudtuk, hogy a bolt díjat érő átalakulását is nagyon pozitívan fogadták a vevők, sok kedves visszajelzést kaptak. – Ide akár be is illeszthetném a Fornetti egyik szlogenjét, miszerint „Együtt nőttünk fel” – tette hozzá.
AZ ÉV POP-UP ÜZLETE 2021
I. helyezett:
Fornetti – Food Truck
„Nem köthettünk kompromisszumot”
A fesztiválokon és rendezvényeken gördülékenyebb, mégis modernebb megjelenést biztosít a Fornetti vadonatúj food truckja, amelyet egyedi dizájn jellemez. Gyakorlatilag egy mozgó pékségről beszélünk, amelyben kompakt módon, kis alapterületen került kialakításra egy Fornetti látványpékség. A food truck rövid idő alatt nagy számú vásárlót képes kiszolgálni egy kulturális vagy zenei fesztiválon. Minden műszaki eszköz megtalálható benne, ami egy boltban: kemencék, fagyasztók, italhűtők, kávégép és persze a Fornetti-sztenderd termékkínáló bútorok.
– Ebben nem köthettünk kompromisszumot, a pékáru bemutatása az egyik legsarkalatosabb pontja egy üzlet sikerének. Így az képezte a tervezés origóját itt is – gyakorlatilag ezen koncepció köré alakítottuk ki a felépítményt. A food truck kialakítása 72-féle termék egyidejű bemutatására teremt lehetőséget. A dizájn illeszkedik a 4. generációs arculatunkhoz, persze egy kicsit bulisabb, feltűnőbb formába csomagolva – mesélt a mozgó pékség jellemzőiről Kelemen-Pataki Kitti, kreatívigazgató.
Az ötlettel kapcsolatban megtudtuk, hogy a Fornetti régóta aktív résztvevője sok nagyszabású, országos rendezvénynek, legyen az kulturális, városi fesztivál, zenei vagy sportrendezvény. Kezdetekben sátorral, később konténerrel jelent meg a cég a bulikon.
– Végül a tapasztalatokat összegezve úgy döntöttünk, hogy a könnyebb mozgathatóság és telepíthetőség miatt a legideálisabb megjelenés egy speciálisan a Fornettinek kialakított food truck lenne – idézi fel az igazgató, kiemelve, hogy a pandémia miatt ugyan sok rendezvény elmaradt, de a velencei EFOTT-on, a debreceni Campuson, a szegedi SZIN-en, a kolozsvári Untoldon, a budapesti BME Napokon, illetve két budapesti futóversenyen, a Wizz Air Budapest Félmaratonon és a Vivicittán is ott volt a truck. És hogy minek köszönhető a díj? Kelemen-Pataki Kitti szerint első ránézésre még laikusként is nagyon trendi, figyelemfelkeltő a felépítmény. Második blikkre pedig felfedezhetők benne azok a tartalmi elemek, amelyek miatt rögtön tudjuk, hogy hamisítatlan Fornetti üzletről van szó.
– A szakmai zsűrit ezenfelül azok a leleményes műszaki megoldások győzhették meg, amelyeket a kialakítás során alkalmaztunk. Így a food truck 24 óra alatt kétezer vásárlót szolgálhat ki friss, meleg pékáruval, és ez a teljesítmény – véleményem szerint – unikum a kategóriájában – szögezte le az igazgató.
AZ ÉV SHOP-IN-SHOP ÜZLETE 2021
I. helyezett:
Fornetti – COOP Tahitótfalu
„Helyes irányba haladunk”
– A Dunakanyarban, Tahitótfalun üzemelő boltunk kereskedelmi szempontból több mint százéves múltra tekinthet vissza. A COOP Star Zrt. 2018-ban, egy akvizíció alkalmával vette át az előzőleg egy öko-megújulási program során átépített bolt üzemeltetését. Ezek után a Fornettivel közös munkába fogtunk, hogy megvalósítsuk a helyben sütés lehetőségét. A vásárlók érdekeit szem előtt tartva az idei évben a Fornetti részlegünk teljes megújuláson esett át, egy jól átlátható és a dolgozók, illetve a vásárlók számára is könnyen használható pékfalat kapott az üzlet – mesélte lapunknak Denkné Németh Tímea értékesítési vezető, aki kiemelte: a CO-OP Star Zrt. fejlődési irányát eddig is és a jövőben is a piaci igények határozzák meg.
– Részünkről a legnagyobb hangsúly a friss pékáru folyamatos biztosításán van, amiket a Fornetti által legyártott új és egyben gyönyörű dizájnnal rendelkező fali kínálókban teszünk elérhetővé. A díj az elismerés mellett számunkra fontos megerősítése az elvégzett munkánk minőségének, és annak is, hogy helyes irányba haladunk. Mottónk: „Vedd észre, hogy nincs olyan, hogy túl jó!” – tette hozzá az értékesítési vezető.
– A Coopnak értékes fogyasztói csoportja van, az emberekre pedig nagy általánosságban jellemző, hogy reggelire pékárut szeretnek fogyasztani, abból is a lehető legfrissebbet, kiváló minőségben. Ezért az értékesítési hangsúly a reggeli és a déli órákra esik. A legkedveltebb termékek közül kiemelném a megunhatatlan sajtos pogácsát, a mini barackos Fornettit, a finompékáru csoportból pedig a kakaós és májas XXL termékeket. Ezeken kívül egyre nagyobb az érdeklődés a fehér pékáru csoport termékeire is, amiből a retró kifli és a császárzsemle van vezető pozícióban – rögzítette Denkné Németh Tímea.